Contractul nr. ___/27.03.2023 („Contractul”)
de implementare a obligațiilor privind răspunderea extinsă a producătorului, în vederea îndeplinirii obiectivelor anuale de valorificare/reciclare a deșeurilor de ambalaje și a obligatiilor legale de raportare aferente
1. Părțile Contractului
1.1. RECICLAD’OR S.A., cu sediul social în Municipiul București, Sectorul 1, Str. Atena nr. 11, etaj 2, ap. 4, camera 3, identificată cu J40/13866/2017 și CUI 38059439, cont bancar nr. RO94 BRDE 441S V105 2517 4410, deschis la BRD, sucursala Unirea, email office@reciclador.green, reprezentată legal prin Dna. Cîtu Diana Ionela, având funcția de administrator, în calitate de OIREP, în accepțiunea dispozițiilor art. 16 alin. (5) lit. (b) din Legea nr. 249/2015, titulară a Licenței de operare nr. 7/mai 2019, emisă de Ministerul Mediului în baza art. 4 alin. (2) din Ordinul MM nr. 1.362/2018, denumit în continuare „Prestatorul”, si
1.2., cu sediul social în , identificată cu și CUI , cont bancar nr. , deschis la Banca , email , reprezentată legal prin Dnul./Dna. , având funcția de administrator, în calitate de operator economic responsabil, în accepțiunea dispozițiilor art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, titular al certificatul de atestare a obligatiilor fiscale la fondul pentru mediu nr. /, emis de Administrația Fondului de Mediu, ce a fost obținut până la data încheierii prezentului Contract, conform prevederilor art. 27 alin. (2) ultima teză din Metodologia aprobată prin Ordinul MM nr. 578/2006, denumit în continuare „Beneficiarul”.
2. Obiectul Contractului
2.1. În acord cu prevederile art. 16 alin. (5) lit. (b) din Legea nr. 249/2015, obiectul Contractului îl constituie implementarea de catre Prestator, în favoarea, în locul și pe seama Beneficiarului, a obligațiilor privind răspunderea extinsă a producătorului, prevăzute de Legea nr. 249/2015, în vederea indeplinirii exclusiv a obiectivelor anuale individuale de valorificare/reciclare a deșeurilor de ambalaje, pentru fiecare dintre categoriile de deșeuri de ambalaje identificate cu codurile completate prealabil de Beneficiar, obiective ce îi revin acestuia în temeiul legii, în legătură cu cantitatea de ambalaje introdusă pe piață de Beneficiar pe durata Contractului, generatoare de asemenea deșeuri.
2.2. Cantitățile ce fac obiectul Contractului reprezintă adiționarea anuală a celor încărcate lunar de Beneficiar pe platforma online a Prestatorului, în condițiile stabilite prin Contract. Beneficiarul acceptă că, fără acceptul explicit scris al Prestatorului, nu poate încărca pe platforma Prestatorului mai mult de 10 tone/an/cumulat pentru toate categoriile de deșeuri contractate.
2.3. Sarcina de a implementa obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului este automat preluată de Prestator de la Beneficiar prin Contract, în privința cantităților de ambalaje și de deșeuri de ambalaje ce vor fi introduse lunar în piață de Beneficiar și ulterior raportate de acesta prin încărcarea lor pe platforma online a Prestatorului, în condițiile și limitele agreate prin Contract, cu condiția și la data plății integrale de către Beneficiar, în modalitatea și condițiile stabilite prin Contract, a facturilor corespunzătoare comunicate de către Prestator. Beneficiarul este unic răspunzător pentru corectitudinea informațiilor comunicate Prestatorului.
3. Durata Contractului
3.1. Prezentul Contract se încheie pentru perioada cuprinsă între prima lună și ultima lună din anul de referință în care Beneficiarul va fi raportat Prestatorului cantitățile pe care le-a introdus în piață, prin completarea online a formularului corespunzător din platforma pusă la dispoziție de Prestator.
4. Drepturile si obligatiile Părților
4.1. Prestatorul va implementa, în favoarea, în locul și pe seama Beneficiarului, în temeiul art. 16 alin. (5) lit. (b) din Legea nr. 249/2015, în condițiile și limitele din Contract, toate obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului, în vederea îndeplinirii obiectivelor anuale de valorificare/reciclare, aferente perioadei din anul de referință avute în vedere de Beneficiar, stabilite în sarcina acestuia conform legii, pentru categoriile și cantitățile de deșeuri de ambalaje stabilite prin Contract, în mod distinct pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie şi pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale. În legătură cu acestea, Prestatorul va realiza toate obligațiile a căror implementare a preluat-o prin Contract de la Beneficiar, pe seama și în favoarea acestuia, și își va îndeplini toate atribuțiile stabilite de lege în sarcina sa, costurile integrale aferente fiind incluse în facturile lunare comunicate Beneficiarului. Toate obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului sunt și rămân ale Beneficiarului, potrivit legii, Prestatorul doar le îndeplinește, în locul și pe seama Beneficiarului.
4.2. În acest scop, Beneficiarul va furniza lunar Prestatorului date privind cantitățile efective, reale și totale de ambalaje introduse în piață în luna anterioară celei de raportare, defalcate pe categoriile de deșeuri convenite la pct. 2.1 de mai sus. Aceste date vor fi comunicate Prestatorului doar prin înregistrarea lor de către Beneficiar direct pe platforma online a Prestatorului, până la data de 15 a lunii următoare celei astfel raportate. Beneficiarul va înregistra acest raport lunar prin completarea corectă, corespunzătoare și integrală a rubricilor conținute de formularul de încărcare.
4.3. Sarcina de a implementa obligația Beneficiarului se transferă lunar Prestatorului, în mod automat, la data achitării de către Beneficiar a facturii proforme corespunzătoare emise de Prestator potrivit dispozițiilor pct. 5.3 de mai jos, pentru cantitățile introduse în piață de Beneficiar în luna precedentă și raportate către Prestator prin încărcare pe platforma online a acestuia, cu respectarea limitelor menționate la pct. 2.2 de mai sus.
4.4. Odată preluată sarcina de implementare a obligației aferentă acestor cantități, Prestatorul va îndeplini obiectivele de valorificare/reciclare corespunzătoare acestora, în aceleași procente cu cele anuale stabilite de lege, pentru categoriile de deșeuri menționate la pct. 2.1 de mai sus, ce au fost raportate în luna respectivă. Îndeplinirea se va face anual, în raport de prevederile legale și de întreaga cantitate a cărei implementare a preluat-o în anul de referință de la Beneficiar. Prestatorul va putea îndeplini și lunar obiectivele corespunzătorare cantităților a căror implementare a preluat-o astfel, în raport de fluxul său de lucru, de varianția prețurilor deșeurilor și de alți parametri și indicatori ai pieței.
4.5. Prestatorul nu preia sarcina implementării nici unei obligații pentru cantitățile care sunt gestionate de Beneficiar în mod individual și/sau prin alte OTR/OIREP, nu sunt declarate de catre Beneficiar, nu sunt stabilite prin Contract, respectiv exced categoriei de deșeuri și limitelor cantitative agreate și/sau nu sunt raportate de Beneficiar exclusiv prin încărcarea lor pe platforma online, în termenul stabilit și prin completarea corectă și completă a rubricilor aferente.
4.6. Până la data de 25 a lunii în care a primit de la Beneficiar raportul menționat la pct. 4.2 de mai sus, Prestatorul îi va comunica la rândul său, exclusiv prin email, un raport lunar privind gestionarea valorificării/reciclării cantităților a căror implementare a contractat-o cu toți clienții săi pentru luna precedentă, întocmit conform modelului din Anexa nr. 3 la Metodologia aprobată prin Ordinul MM nr. 578/2006, cu condiția să fi încasat în prealabil sumele aferente tuturor facturilor proforme scadente, inclusiv cea exigibilă în luna în care Prestatorul emite raportul respectiv, precum și orice alte datorii restante ale Beneficiarului.
4.7. Pentru cantitățile introduse în piață de Beneficiar în luna decembrie și încărcate pe platforma online până la data de 15 decembrie, dacă sunt îndeplinite toate celelalte condiții, Prestatorul va implementa obligațiile aferente până la sfârșitul lunii decembrie și va comunica raportul aferent până la data de 25 ianuarie a anului următor.
4.8. Fiecare Parte va efectua toate comunicările și raportările stabilite de lege în sarcina ei, către destinatarii acolo stabiliți și cu respectarea conținutului prevăzut de lege.
4.9. Prestatorul răspunde pentru realizarea sarcinii de implementare a obligației și obiectivelor anuale aferente, preluate de la Beneficiar, calculate pentru cantitățile raportate lunar cumulate, doar cu condiția să fi încasat toate facturile proforme aferente acestor raportări și doar în fața autorității publice competente. În acest sens, dacă Prestatorul nu realizează integral pentru Beneficiar aceste obiectivele anuale, aferente cantităților de deșeuri stabilite prin Contract, el va achita, dacă va fi cazul, contributia legală către autoritatea publică competentă, in conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) lit. (v) din OUG nr. 196/2005, în limita cantităților pentru care nu va fi realizat obiectivele, aceasta fiind singura sa răspundere legală și contractuală.
4.10. Având în vedere caracterul anual al obiectivelor stabilite de lege, Beneficiarul declară că este de acord și înțelege că Prestatorul este îndreptățit să regularizeze până la la sfârșitul anului de referință implementarea integrală a obligației pentru Beneficiar, în limita cantităților raportate lunar de Beneficiar conform pct. 4.2 de mai sus, plătite corespunzător, integral și la timp de Beneficiar.
4.11. Beneficiarul are obligatia de achita corespunzător, integral și la scadență, toate facturile proforme emise de catre Prestator, precum și de a îndeplini orice alte îndatoriri stabilite de lege și Contract în sarcina sa, pentru executarea cărora este convenit că Beneficiarul este de drept în întârziere.
5. Prețul Contractului
5.1. Tarifele convenite pentru fiecare categorie de deșeuri stabilite la pct. 2.1 de mai sus, în mod distinct pentru deşeurile de ambalaje din comerţ şi industrie şi pentru deşeurile de ambalaje din deşeurile municipale, exprimate în lei/tonă, sunt cele publicate pe web site-ul Prestatorului în condițiile legii.
5.2. Prestatorul are dreptul de a modifica în cursul anului tarifele aferente oricărora din categoriile de deșeuri convenite la pct. 2.1 de mai sus, cu condiția publicării lor pe web site-ul Prestatorului în condițiile legii.
5.3. Pentru fiecare lună de Contract, în baza cantităților lunare raportate de Beneficiar prin încărcarea lor pe platforma online, la care se aplică tarifele de mai sus, Prestatorul va emite și comunica către Beneficiar o factură proformă, la aceeași dată la care Beneficiarul va fi încărcat pe platformă raportarea astfel facturată proform. Pentru angajarea obligației de plată a facturii proforme de către Beneficiar nu este necesară semnarea sau ștampilarea ei de primire de către acesta, acesta având obligația de a o plăti în temeiul Contractului. Necomunicarea facturii proforme în termen nu stinge dreptul Prestatorului de a o comunica ulterior, ci doar va decala în mod corespunzător scadența plății ei de către Beneficiar, de mai jos.
5.4. După primirea fiecărei facturi proforme, Beneficiarul o va achita integral până la data de 22 a aceleiași luni în care a primit-o. La data încasării plății integrale a facturii proforme, Prestatorul va emite și comunica de îndată Beneficiarului factura finală, cu caracter fiscal.
5.5. Facturile proforme și facturile fiscale vor fi comunicate Beneficiarului exclusiv pe cale electronică, prin email (la oricare din adresele menționate în Contract sau comunicate ulterior de Beneficiar), în format scanat pdf.
5.6. Până la încasarea tuturor sumelor scadente și restante ce i se cuvin, Prestatorul nu preia sarcina implementării obligației pentru Beneficiar și nici nu transmite raportul de la pct. 4.6 de mai sus.
5.7. Dacă Beneficiarul nu achită integral factura proformă în termen de 3 de zile de la data scadenței, fiind de drept în întârziere, la data expirării acestui termen Contractul este reziliat de îndată și de plin drept, pentru constatarea sau operarea rezilierii nefiind necesară înștiințarea Beneficiarului, intervenția instanței sau îndeplinirea vreunei alte formalități. La data intervenirii rezilierii de drept a Contractului, Beneficiarul va fi înștiințat în mod automat prin email de invocarea de către Prestator a intervenirii acestei rezilieri.
6. Încetarea Contractului
6.1. Contractul va înceta de plin drept, fara punere in intarziere si fara nici o alta formalitate ori interventia instantei de judecata, in urmatoarele cazuri: a. acordul Părților, la data acestui acord, b. dizolvarea, inclusiv falimentul, oricăreia din Părți, la data pronunțării sale definitive și oficiale, afară de cazul în care legea prevede altfel, c. anularea/retragerea/neînnoirea licentei de operare a Prestatorului, d. pierderea de către Beneficiar a calității de operator economic responsabil, la data eliminării sale de pe lista acestor operatori gestionată de autoritatea competentă, e. neachitarea integrală de către Beneficiar a facturilor proforme în termen de 3 de zile de la data scadenței, f. denunțarea Contractului de către Prestator, cu un preaviz scris de la cel puțin 30 de zile; și g. orice alte cauze legale și/sau contractuale de încetare.
6.2. În orice caz de incetare a Contractului, facturile deja achitate rămân integral bine plătite, iar Beneficiarul se obliga sa le achite pe cele scadente, precum și să-și îndeplinească orice alte obligații restante la acea dată.
7. Dispoziții finale
7.1 Regimul juridic al informațiilor și documentelor confidențiale, precum și obligațiile detaliate ale Părților cu privire la acestea sunt reglementate în formularul special dedicat pe platforma Prestatorului, pe care Beneficiarul îl va agrea odată cu prezentul Contract.
7.2. Fiecare Parte se obliga sa incheie orice acte si sa efectueze orice operatiuni care sunt necesare pentru aducerea la indeplinire a prezentului Contract.
7.3. Forța majoră este calificată și produce efectele prevăzute de lege.
7.4. Comunicările dintre Părți se vor face în scris, inclusiv prin email, la adresele menționate la pct. 1.1 și 1.2 de mai sus și/sau la oricare altele, aduse în prealabil la cunoștința celeilalte Părți.
7.5. Litigiile legate de încheierea, interpretarea, executarea, suspendarea și/sau încetarea Contractului vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente din București, Sector 1.
7.6. Neexercitarea sau exercitarea cu întârziere de către oricare din Părţi a oricăruia din drepturile născute din prezentul Contract nu va fi interpretată drept renunţare la acel drept sau limitare a acestuia. Drepturile Părților nu vor fi în nici un fel afectate prin neexercitare sau prin exercitarea cu întârziere. Toate drepturile prevăzute in prezentul Contract sunt suplimentare fata de si nu exclud aplicarea oricăror altor drepturi prevăzute de lege.
7.7. Eventuala nevalabilitate a oricăreia din clauzele Contractului nu se va răsfrânge asupra celorlalte clauze. Ori de câte ori una sau mai multe din clauzele prezentului Contract va fi primitoare de mai multe înţelesuri, aceasta va fi interpretată în sensul în care va putea produce vreun efect, avându-se în vedere şi coroborarea sa cu celelalte clauze, iar nu în cel în care nu ar produce nici unul.
7.8. Prezentul Contract ia naștere și produce toate efectele pe care le prevede începând cu momentul efectuării de către Beneficiar, în mod cumulativ, a operațiunilor de completare, bifare și acceptare a tuturor rubricilor, elementelor și paragrafelor conținute de platforma online pusă la dispoziție de Prestator în acest scop, inclusiv a rubricii ce trimite către dispozițiile ce compun Contractul de față, pe care le poate lectura în prealabil, precum și de încărcare pe aceeași platformă, în locurile expres indicate, a tuturor documentelor necesare, acolo menționate. Acordul de voință al Beneficiarului este presupus a fi fost în mod deplin, complet și definitiv exprimat, prin realizarea tuturor operațiunilor de mai sus. Nu este necesară printarea Contractului pe suport de hârtie și semnarea și/sau ștampilarea lui de către Părți. Odată înregistrat pe platforma online a Prestatorului, Beneficiarul va primi o confirmare în acest sens.
7.9. Fiecare comandă comunicată Prestatorului, conform pct. 4.2 de mai sus, este supusă dispozițiilor contractuale în vigoare și valabile la data comunicării respectivei comenzi, fiind convenit că Prestatorul poate modifica prevederile de față, Beneficiarul având cunoștință de acestea, prin accesul permanent la consultarea Contractului, din rubrica corespunzătoare situată pe platforma online a Prestatorului.
Prestator
RECICLAD’OR S.A.
prin Dna. Cîtu Diana Ionela
Administrator
|
Beneficiar
prin Dna./Dnul.
Administrator
|